Nova merila za podatke o porabi

Bliže realni porabi: WLTP in novi podatki o porabi

Od 1. septembra 2017 poteka homologacijski postopek za določena nova vozila skladno z WLTP, globalno usklajenim preizkusnim postopkom za lahka vozila, ki omogoča realnejši prikaz porabe goriva in emisij CO₂. S 1. septembrom 2018 je postopek WLTP nadomestil predhodno veljavni preizkusni postopek, imenovan novi evropski vozni cikel (NEVC). Zaradi realnejših preizkusnih pogojev so vrednosti porabe goriva in emisij CO₂, izmerjene po postopku WLTP, v mnogih primerih višje od vrednosti, izmerjenih po postopku NEVC. Davek na motorna vozila (DMV) se še vedno računa na podlagi naknadno ugotovljenih vrednosti CO₂ v skladu s postopkom NEVC.

S postopkom WLTP do natančnejših podatkov

Standard WLTP pomeni nov mejnik pri merilnih in preizkusnih postopkih proizvajalcev vozil. Pregled najpomembnejših informacij o novi praksi.

Kaj je WLTP?

Pri nakupu vozila smo pozorni na porabo goriva in vrednosti emisij. Tukaj lahko preberete, kako bodo v prihodnosti z novim preizkusnim postopkom ugotavljali te vrednosti.

Dobri razlogi za WLTP

Na podlagi realnih podatkov o vožnji, zbranih po vsem svetu, bo WLTP v prihodnosti zagotavljal realnejše podatke o porabi. Tukaj lahko preberete, kaj se bo spremenilo z uvedbo novega preizkusnega postopka.

NEVC in WLTP

Od jeseni 2017 se namesto merilnega postopka NEVC uporablja postopek WLTP. Novi parametri preizkusa zagotavljajo bolj realistične vrednosti. Tukaj si preberite, kako se postopka razlikujeta v praksi.

Legenda:

Zelena – Evropska unija (28 držav) Svetlo siva – druge 4 evropske države (Švica, Lihtenštajn, Norveška, Islandija) Črna – države kandidatke: Turčija (WLTP velja za uvožena vozila; NEVC za vozila, proizvedena v državi), Izrael in bolj oddaljene regije EU (še ni znano): Reunion, Martinik, Gvadelup, Francoska Gvajana, St. Martin, Mayotte Temno siva – delno v implementaciji (načrtovano): Južna Koreja, Japonska (WLTP brez »zahteve« faze preizkusnega cikla), Indija, Kitajska (samo emisije CO₂, za podatke o porabi se uporablja NEVC)

Pregled postopka NEVC

Standardizirani vozni cikel NEVC velja za vsa osebna in lahka gospodarska vozila. Evropska unija ga je uvedla leta 1992, da bi opredelili porabo goriva in emisije ter pridobili primerljive vrednosti. Tukaj so na enem mestu zbrani okvirni pogoji, na katerih temeljijo meritve.

Testni parametri:

  • Temperatura v preizkusni komori znaša od 20 do 30 °C.
  • Dolžina prevožene poti meri 11 km.
  • Cikel traja 20 minut.
  • Cikel sestavljata dve fazi: - 13 minut simulirane mestne vožnje - 7 minut simulirane izvenmestne vožnje
  • Povprečna hitrost vožnje je približno 33 km/h.
  • Delež mirovanja je 25 %.
  • Najvišja hitrost vožnje znaša 120 km/h.
  • Prestavne točke za modele z ročnim menjalnikom so točno določene.
  • Dodatna oprema in klimatizacija se ne upoštevata.

Pregled postopka WLTP

WLTP, skrajšano za Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure, je globalno usklajeni preizkusni postopek za osebna in lahka gospodarska vozila. Ta postopek od 1. septembra 2017 z občutno bolj dinamičnimi parametri preizkusa omogoča bolj realistične podatke o porabi.

Testni parametri:

  • Temperatura v preizkusni komori znaša 23 °C.
  • Dolžina prevožene poti meri 23 km.
  • Cikel traja 30 minut.
  • Cikel sestavljajo štiri faze (nizka, srednja, visoka, zelo visoka hitrost).
  • Povprečna hitrost vožnje je 47 km/h.
  • Delež mirovanja je 13 %.
  • Najvišja hitrost vožnje znaša več kot 130 km/h.
  • Prestavne točke se predhodno izračunajo za vsako izvedbo vozila posebej.
  • Pri ocenjevanju se upoštevata masa vozila in dodatna oprema.
  • Meritve se opravijo z vsemi možnimi kombinacijami motorjev in menjalnikov.

Pregled postopka NEVC

Standardizirani vozni cikel NEVC velja za vsa osebna in lahka gospodarska vozila. Evropska unija ga je uvedla leta 1992, da bi opredelili porabo goriva in emisije ter pridobili primerljive vrednosti. Tukaj so na enem mestu zbrani okvirni pogoji, na katerih temeljijo meritve.

Testni parametri:

  • Temperatura v preizkusni komori znaša od 20 do 30 °C.
  • Dolžina prevožene poti meri 11 km.
  • Cikel traja 20 minut.
  • Cikel sestavljata dve fazi: - 13 minut simulirane mestne vožnje - 7 minut simulirane izvenmestne vožnje
  • Povprečna hitrost vožnje je približno 33 km/h.
  • Delež mirovanja je 25 %.
  • Najvišja hitrost vožnje znaša 120 km/h.
  • Prestavne točke za modele z ročnim menjalnikom so točno določene.
  • Dodatna oprema in klimatizacija se ne upoštevata.

Pregled postopka WLTP

WLTP, skrajšano za Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure, je globalno usklajeni preizkusni postopek za osebna in lahka gospodarska vozila. Ta postopek od 1. septembra 2017 z občutno bolj dinamičnimi parametri preizkusa omogoča bolj realistične podatke o porabi.

Testni parametri:

  • Temperatura v preizkusni komori znaša 23 °C.
  • Dolžina prevožene poti meri 23 km.
  • Cikel traja 30 minut.
  • Cikel sestavljajo štiri faze (nizka, srednja, visoka, zelo visoka hitrost).
  • Povprečna hitrost vožnje je 47 km/h.
  • Delež mirovanja je 13 %.
  • Najvišja hitrost vožnje znaša več kot 130 km/h.
  • Prestavne točke se predhodno izračunajo za vsako izvedbo vozila posebej.
  • Pri ocenjevanju se upoštevata masa vozila in dodatna oprema.
  • Meritve se opravijo z vsemi možnimi kombinacijami motorjev in menjalnikov.

Cilji novega merilnega postopka

Z voznim ciklom WLTP so parametri preizkusa za ugotavljanje porabe goriva in emisij izpušnih plinov opredeljeni na novo. Pregled prednosti:

Transparentnost

V prihodnje bo mogoče lažje oceniti dejansko povprečno porabo vozila.

Standardi

Novi standard WLTP omogoča primerljivost rezultatov preizkusov na globalni ravni.

Varovanje podnebja

Bolj realistični podatki o porabi pripomorejo k doseganju mednarodnih podnebnih ciljev in manjši obremenitvi okolja.

Enostavno do manjše porabe goriva

Poraba goriva vašega vozila je odvisna od številnih dejavnikov, na katere nimate vpliva. Kljub temu lahko z enostavnimi triki pri porabi veliko privarčujete.

Nasveti za varčevanje z gorivom

Vozite preudarno in na sodoben način.

Pol manj stresno, dvakrat bolj varčno: če vozite umirjeno in tekoče, če manj zavirate, če se prepuščate toku prometa in če izkoriščate vztrajnostno silo premikajočega se vozila, porabite bistveno manj goriva, hkrati pa ste na poti bolj sproščeni. Tudi na avtocesti: namesto 160 km/h vozite s hitrostjo 130 km/h in privarčujte. Premišljen način vožnje pripomore tudi k preprečevanju prometnih zastojev.

Vozite v najvišji možni prestavi.

Pri 30 v tretjo – prestavite prej in privarčujte. Vožnja pri nizkih vrtljajih škoduje motorju? To so prazne marnje. Motorji TDI in TSI že pri hitrosti 30 km/h tekoče delujejo v tretji prestavi – že pri 2.000 vrt./min zagotavljajo izvrstno pogonsko moč. Ko speljete, lahko že po nekaj metrih prestavite v drugo prestavo. Prav tako lahko pri prestavljanju v višjo prestavo katero izmed prestav preskočite. Vedno izberite najvišjo možno prestavo. Za številna vozila vožnja v peti prestavi pri 50 km/h ne predstavlja nobenega problema. Če motor vašega vozila teče mirno in dovolj tiho, potem število vrtljajev ni prenizko.

Izkoristite trenutke, ko lahko spustite pedal za plin.

0,0 litra – vožnja brez stroškov: Spretni vozniki lahko resnično prihranite denar. Ali veste, kdaj trenutna poraba goriva znaša natanko 0,0 l/100 km? Takrat, ko pri vožnji v prestavi nogo umaknete s pedala za plin! V trenutku, ko pedal za plin izpustite, se namreč prekine dovod goriva do motorja in dokler ponovno ne dodate plina, ne boste porabili niti ene same kapljice goriva. Ta modra metoda vam bo prišla najbolj prav, kadar vam bo dodatno koristil tudi zavorni učinek motorja, torej pri vožnji navzdol ali ko se približujete rdeči luči na semaforju. Precej manj goriva boste porabili tudi, če boste pritisnili in pridržali pedal sklopke. To je še posebej učinkovito, kadar lahko – seveda zahvaljujoč premišljenemu načinu vožnje – v prostem teku prevozite daljšo pot.

Pri uporabi dodatne opreme bodite zmerni.

Uberite pravo pot in prihranite do 2 litra goriva: dodatna oprema naredi vožnjo udobnejšo, a žal – v primeru prekomerne uporabe – tudi dražjo. Klimatska naprava na primer za svoje delovanje rabi gorivo – dosti goriva. Za ohlajanje in ohranjanje temperature zraka v notranjosti vozila porabi klimatska naprava v najbolj vročih poletnih dneh pri majhni hitrosti do 2 litra goriva na 100 kilometrov. A temperaturo lahko zmanjšate tudi tako, da pred vožnjo vozilo prezračite ali da najprej nekaj časa vozite z odprtimi okni. Med vožnjo torej večkrat preverite, katera oprema je trenutno vključena – in razmislite, ali jo v danem trenutku sploh potrebujete.

Preverite tlak v pnevmatikah.

Z nekaj zraka lahko privarčujete do 15 odstotkov goriva: začnite varčevati z gorivom, še preden se odpravite na pot – s preprostim nadzorom tlaka v pnevmatikah. Kotalni upor lahko k skupni porabi goriva prispeva do 15 %. Če pnevmatike napolnite toliko, da tlak ustreza priporočilom za polno obremenitev (vrednosti najdete na notranji strani lopute rezervoarja za gorivo), je kotalni upor manjši – posledično pa je manjša tudi poraba goriva. Ko kupujete pnevmatike, se odločite za takšne s karseda majhnim kotalnim uporom – tovrstne pnevmatike dodatno prihranijo do 3 % goriva in so hkrati tišje.

Izogibajte se kratkim vožnjam.

Kdor načrtuje, veliko privarčuje: motor porabi največ goriva, kadar je hladen. Kar pomeni, pogostih vožnjah na zelo kratke razdalje lahko zato poraba goriva kaj hitro znaša tudi do 30 l/100 km! Če se boste z eno vožnjo odpravili po več opravkih, boste privarčevali gorivo. V tem primeru vaš motor namreč lažje doseže ustrezno delovno temperaturo, ki prispeva k manjši porabi goriva.

Uporabljajte lahkotekoča olja.

S kakovostjo prihranite do 5 % goriva: prej ko bo motor dobro podmazan, prej bo začel proizvajati manj škodljivih emisij. To igra še posebej pomembno vlogo, kadar se na pot odpravite s hladnim motorjem in kadar opravljate kratke vožnje. Dobro motorno olje mora zato predvsem hitro krožiti.

Zmanjšajte zračni upor.

Učinkovitejši na poti zaradi nizkega zračnega upora: dobra aerodinamična oblika je ključ do manjše porabe goriva, še posebej pri visoki hitrosti. Karoserija vašega vozila Škoda je zato zasnovana tako, da ima čim manjšo površino, ki je izpostavljena zračnemu uporu. Strešne nadgradnje, kot so nosilci za kolesa in strešni kovčki, to prednost izničijo. Med dvema smučarsko oziroma kolesarsko obarvanima koncema tedna je nedvomno smiselno sneti strešne nosilce.

Ne prevažajte nepotrebne prtljage ali tovora.

Znebite se odvečne teže in prihranite do 0,3 litra goriva: vsak kilogram prtljage vas stane goriva. Natančneje: teža 100 kg poveča porabo goriva do 0,3 l/100 km. Zato redno preverjajte, kaj prevažate v prtljažniku. Tudi s polnjenjem rezervoarja lahko privarčujete. Rezervoar za gorivo napolnite samo do polovice, saj se s polnim rezervoarjem poveča masa vozila, posledično pa je večja tudi poraba.

Vprašanja in odgovori

Kaj je vozni cikel? Vozni cikel določa, pod katerimi pogoji se merijo poraba goriva in emisije CO₂ posameznega vozila. Simulira karseda realistično povprečno vožnjo z vozilom. Da lahko proizvajalec v postopku pridobivanja homologacije in pri prodaji vozila navede primerljive vrednosti, vozni cikel določa okvirne pogoje, kot so temperatura ob zagonu, hitrost ali trajanje meritev.nbedingungen wie z. B. Starttemperatur, Geschwindigkeit oder Messdauer vor.

Kaj je NEVC? Novi evropski vozni cikel (na kratko NEVC; ang.: New European Driving Cycle oz. NEDC) je 1. 7. 1992 uvedla Evropska unija. Zagotavljal naj bi enotno merjenje emisij in porabe goriva ter poskrbel za boljšo primerljivost med vozili, ne odraža pa dejanske povprečne porabe posameznega vozila.

Kaj je WLTP? S septembrom 2017 je bil z Globalno usklajenim preizkusnim postopkom za lahka vozila (WLTP) uveden nov, globalno usklajen cikel. WLTP upošteva profil vožnje, ki je bliže vsakodnevni situaciji kot pri dosedanjem standardu NEVC. Novi postopek prikaže porabo vozila bolj realistično in temelji na spremenjenem testnem ciklu s strožjimi specifikacijami preverjanja.

Kakšna je razlika med postopkoma NEVC in WLTP? Preizkusni cikel NEVC, ki ga je leta 1992 vpeljala Evropska unija, je zastarel, zato ne more reprezentativno ponazarjati individualnega povprečnega načina vožnje. Novi standard WLTP naj bi zagotavljal, da emisije in vrednosti porabe, izmerjene v postopku pridobivanja homologacije za posamezni model, ustrezajo vrednostim v realnih okoliščinah. Od standarda NEVC se razlikuje tako po postopku kot tudi po samem voznem ciklu. Na novo opredeljeni parametri preizkusa so npr. večja razdalja testa, daljše trajanje posameznih voženj, krajši časi mirovanja vozila, višje povprečne hitrosti in upoštevanje dodatne opreme. Te novosti običajno povzročijo višjo porabo.

Od kdaj velja WLTP? Novi cikel WLTP je zakonsko obvezen od 1. 9. 2017. Od septembra 2017 naprej morajo proizvajalci vozil vse novo uvedene modele osebnih vozil in motorje označevati s podatki o porabi in emisijah skladno s standardom WLTP. Od 1. 9. 2018 je treba pri vseh novih vozilih, vključno z že obstoječimi modeli, navajati podatke o porabi in emisijah skladno s standardom WLTP.

Ali se bo modelska paleta Škoda spremenila? Ne, zaenkrat niso predvidene spremembe v modelski paleti. Posamezne modele in njihove motorje bo sicer treba izpopolniti za doseganje še višje učinkovitosti in za dodatno zmanjšanje emisij skladno z določili, toda zaradi standarda WLTP posamezni modeli ne bodo umaknjeni iz ponudbe.

Ali obstajajo še drugi postopki? Da, obstajajo. Na Japonskem (JC 08) in v ZDA (FTP 75) razvita vozna cikla za merjenje porabe in emisij izpušnih plinov se močneje osredotočata na specifične situacije v njihovem mestnem prometu. Za japonski vozni cikel je tako značilno pogosto ustavljanje in speljevanje, poleg tega se testiranje izvaja dvakrat: prvič je motor pri zagonu še hladen, drugič pa že ogret.