Modeli Škoda RS

Kombinacija črk RS navdušuje ljubitelje športnih modelov Škoda že več kot 45 let. Kratica RS pomeni »Rally Sport«. Poleg povezave z uspešnimi dirkalniki, kot je legendarni »Škoda 130 RS«, napis od leta 2000 krasi tudi najbolj športne serijske modele. Četrta generacija Octavie – 20 let po premieri prve Octavie RS – s prvim priključnim hibridnim pogonom začenja novo poglavje v pomembni zgodovini različic RS. Leta 2021 je Škoda s svojim 100-odstotno električnim Enyaqom Coupé RS iV postavila nov mejnik v generaciji vozil RS.

Enyaq Coupé RS

Električni SUV najvišjega razreda. Ukrotili smo moč in razvili naše najzmogljivejše električno vozilo, tj. popolnoma električni Enyaq Coupé RS. S 300 konji se vozilo v 6,5 sekunde neslišno požene do 100 km/h.

Enyaq RS

Doživite čisti užitek pri vožnji z Enyaqom RS, novim električnim SUV-jem znamke Škoda. Z močjo 225 kW je popoln spremljevalec za pustolovske ali vsakdanje vožnje. To je pravo vozilo za vse tiste, ki želijo uživati v udobnem ambientu in prijetni vožnji.

Enyaq Coupé RS

Električni SUV najvišjega razreda. Ukrotili smo moč in razvili naše najzmogljivejše električno vozilo, tj. popolnoma električni Enyaq Coupé RS. S 300 konji se vozilo v 6,5 sekunde neslišno požene do 100 km/h.

Enyaq RS

Doživite čisti užitek pri vožnji z Enyaqom RS, novim električnim SUV-jem znamke Škoda. Z močjo 225 kW je popoln spremljevalec za pustolovske ali vsakdanje vožnje. To je pravo vozilo za vse tiste, ki želijo uživati v udobnem ambientu in prijetni vožnji.

Katero različico RS izbrati?

Z modelom RS boste dobili vrhunsko zmogljivost. Vendar pa lahko glede na druge želje in potrebe razmislite o različnih modelih. V nadaljevanju sledi pregled.

Karoserija

Če vam je pomembno, da imate vedno vse pod nadzorom, je SUV, kot sta Škoda Kodiaq RS ali Škoda Enyaq Coupé RS, prava izbira za vas. Višji položaj sedenja omogoča boljši pregled in večje udobje. Škoda Octavia Combi RS je tudi zelo praktična na vsakdanjih vožnjah, saj je v njej dovolj prostora za vso družino in prtljago. Posebno elegantna je Škoda Octavia RS Coupé, saj pri tej limuzini marsikomu srce zaigra.

Zmogljivost

Vsak model RS navdušuje s svojo izjemno zmogljivostjo in bogato športno opremo. Športni Škoda Enyaq Coupé RS se ponaša z močjo 220 kW (299 KM) in pospeškom od 0 do 100 km/h v 6,5 sekunde. Bo to dovolj za uživanje v vožnji? Zagotovo.

Pogon

Vsak pogon ima svojo prednost. Električna vozila nudijo edinstveno vozno izkušnjo in so CO₂ nevtralna, dizelska vozila se ponašajo z nizko porabo goriva, bencinska pa z nižjimi stroški nakupa.

Škoda Enyaq Coupé RS ponuja priložnost, da izkusite vrhunsko zmogljivost z električnim pogonom. Škoda Octavia RS in Škoda Octavia Combi RS pa ponujata klasično izbiro: ali dizelski ali bencinski motor.

Velikost

Ne glede na to, ali se odpravljate na družinske počitnice ali večje nakupe – v vozilu je vedno dobro imeti dovolj prostora. Škoda Kodiaq RS je model z največjim prtljažnikom, saj ima 835 litrov prostornine z dvignjenimi sedeži in 2.065 litrov z zloženimi naslonjali. Model je na voljo tudi s sedmimi sedeži in zato idealen za večje družine. Prostornina prtljažnika znaša 278 litrov pri treh oz. 265 litrov pri dveh vrstah sedežev ali 2.005 litrov pri eni vrsti sedežev (v pokončnem položaju).

Škoda Octavia Combi RS je pri tem posebno velikodušna: s prostornino prtljažnika 640 oz. 1.700 litrov je bistveno večja od konkurenčnih vozil.

Poraba in emisije CO₂

Škoda Enyaq Coupé RS iV je odlično električno vozilo z ničelnimi emisijami. S povprečnimi emisijami CO₂ od 132 do 181 g/km pri različici Combi ali od 130 do 181 g/km pri limuzini (odvisno od načina vožnje in motorja) prepričata tudi oba modela Škoda Octavia RS.

Tudi poraba goriva pri modelih RS kljub vrhunski zmogljivosti ni opazna: Škoda Octavia RS TSI (z bencinskim motorjem) na primer porabi podpovprečno malo, le 6,9–7,8 l/100 km.

Zgodovina modelov RS

Škoda je že več kot 45 let uspešna na relijih in dirkališčih po zaslugi družine RS, ki je v zadnjih desetletjih s serijskimi modeli RS prenesla športni pečat tudi na ceste. Zgodovina kombinacije črk RS sega v leto 1974, ko jo je proizvajalec prvič uporabil kot okrajšavo za »Rally Sport« v imenih takrat proizvedenih reli prototipov Škoda 180 RS in 200 RS. Od takrat je ta dinamična kratica, tudi zaradi izjemnih dosežkov Škoda 130 RS v 70. in 80. letih prejšnjega stoletja, dosegla legendarni status in postala sinonim motošporta. Od leta 2000 to zgodbo o uspehu nadaljujejo serijski modeli RS z različicami Octavia RS, Kodiaq RS in Enyaq Coupé RS, ki so zasnovani za izjemno zmogljivost.

Mejnik: Škoda 130 RS

Po uspešnih testiranjih reli prototipov 180 RS in 200 RS je Škoda leta 1975 predstavila model Škoda 130 RS, vozilo za redno uporabo na dirkališču. Zaradi lahke konstrukcije z aluminijastimi deli karoserije (streha in zunanje obloge vrat) in s steklenimi vlakni ojačano umetno maso (blatniki in pokrov motorja) ta uspešen dvovratni kupe, ki temelji na serijskem modelu Škoda 110 R, tehta le 720 kilogramov. Dirkalnik s pogonom na zadnji kolesi ima1,3-litrski motor s 140 KM in je do leta 1983 požel številne zmage na mednarodnih relijih in dirkališčih. 130 RS leta 1977 na legendarnem reliju Monte Carlo osvoji prvi dve mesti v svojem razredu vozil in prvo mesto na reliju Akropolis. Leta 1981 postane skupni zmagovalec evropskega prvenstva turnih vozil.

Prvi serijski model RS: Škoda Octavia RS

Leta 2000 Škoda z Octavio WRC prvič nastopi na svetovnem prvenstvu v reliju in prvič predstavi RS za serijski model. Od takrat naprej ime RS označuje visokozmogljivo izvedbo serije, vozilo, ki odlično združuje užitek pri vožnji s tradicionalnimi praktičnimi prednostmi vozil Škoda. Škoda Octavia RS, ki je prišla na trg pred 20 leti, je prvi model uspešne družine vozil s turbomotorjem 1.8 z močjo 132 kW (180 KM). Ta model, ki je bil najprej dobavljiv kot limuzina, leto pozneje pa tudi kot karavan, so izdelovali do leta 2005 in skupno proizvedli več kot 17.600 vozil. Druga generacija Octavie RS je na voljo z bencinskim motorjem 2.0 TFSI z močjo 147 kW (200 KM) in prvič tudi z dizelskim motorjem: motor 2.0 TDI z močjo 125 kW (170 KM) je tudi tokrat na voljo v limuzinski in karavanski različici. Z več kot 87.800 vozili, ki so zapustila proizvodno linijo, je Octavia RS dosegla mejo 100.000 vozil, preden se je drugo generacijo prenehalo izdelovati.

Tretja generacija Octavie, predstavljena leta 2013, je bila še uspešnejša in je uvedla neprekinjen rdeči odsevni trak zadaj, ki je postal zaščitni znak modelov RS. Motor 2.0 TSI je prišel na trg z močjo 162 kW (220 KM), motor 2.0 TDI pa s 135 kW (184 KM) in ga je prvič bilo mogoče dobiti tudi s štirikolesnim pogonom. Pozneje se mu pridruži bencinski motor s 169 kW (230 KM), v različici Octavia RS 245 pa z izjemnimi 180 kW (245 KM). Tretja generacija je bila kot običajno v limuzinski in karavanski izvedbi in med oboževalci znamke požela ogromen uspeh. Skupna proizvodnja tretje generacije Škoda Octavia RS znaša 172.000 vozil. Zgodba o uspehu družine RS se nadaljuje s četrto generacijo Škoda Octavie. Octavia RS iV je prvi visokozmogljivi model Škoda s priključnim hibridnim pogonom. Svojo premiero doživi na ženevskem avtomobilskem salonu leta 2020.

Nova članica družine: Škoda Fabia RS

Leta 2003 se družina modelov RS poveča z novo Fabio RS. Predstavljena je bila na ženevskem avtomobilskem salonu in je osnova za nov reli dirkalnik Fabia WRC, ki je bil predstavljen istočasno. Fabia RS je edina Fabia z motorjem 1.9 TDI, močjo 96 kW (130 KM), ki združuje izjemne zmogljivosti s porabo dizelskega goriva samo 5,6 litra na 100 kilometrov. Vozilo od 0 do 100 km/h potrebuje 9,6 sekunde in doseže največjo hitrost 204 km/h. Leta 2010 je bila predstavljena RS-različica druge generacije Fabie, ki jo poganja bencinski motor 1.4 z močjo 132 kW (180 KM) s turbopolnilnikom in kompresorjem ter 7-stopenjskim menjalnikom DSG. Fabia RS je prvič na voljo tudi kot karavan. Do leta 2015 se Fabia proizvaja kot RS. Od tretje generacije dalje alternativno obstaja Fabia Monte Carlo.

Rekorder: Škoda Kodiaq RS

Kodiaq RS, ki je bil predstavljen leta 2018, je prvi SUV iz družine RS, ki je svoje športne lastnosti dokazal z rekordnim krogom 9:29,84 minute za sedemsedežne SUV-je na legendarnem 20,832-kilometrskem dirkališču Nürburgring-Nordschleife. Motor 2.0 TDI z močjo 176 kW (240 KM) nudi prepričljivo kombinacijo zmogljivosti in trajnosti. Funkcija Dynamic Sound Boost najmočnejšemu Kodiaqu zagotavlja vznemirljivo zvočno kuliso. Od leta 2021 je novi Kodiaq RS dobavljiv izključno z močnim motorjem 2.0 TSI z neverjetnimi 245 KM.