Najsodobnejši štirikolesni pogon

Z inteligentnim štirikolesnim pogonom zagotavljajo modeli Škoda stabilnost in dober oprijem s cestiščem v najrazličnejših voznih razmerah. Štirikolesni pogon z elektronsko krmiljeno lamelno sklopko v milisekundi reagira celo na najmanjše spremembe. V normalnih razmerah vozilo vozi s pogonom na sprednji kolesi, če pa je na cesti sneg, led ali umazanija, se takoj aktivira štirikolesni pogon.

Lamelna sklopka – elektronsko krmiljena elektrohidravlična sklopka za porazdelitev navora – omogoča štirikolesni pogon pri Karoqu, Octavii, Superbu in Kodiaqu. Stalni štirikolesni pogon razporedi navor motorja na vsa štiri kolesa, odvisno od voznih razmer.

Prednosti tehnologije 4x4

Štirikolesni pogon se odziva bliskovito in inteligentno. Krmilnik izračunava idealni pogonski moment za zadnjo premo. Zaradi predhodnega krmiljenja, ki je odvisno od vozne situacije, do izgube oprijema skoraj ne pride. V fazah brez dodajanja plina ali pri manjši obremenitvi je vozilo gnano prek sprednje preme, kar prihrani gorivo.

Dober oprijem s cestiščem

V normalnih razmerah se večina pogonske sile prenese na sprednji kolesi.

Slab oprijem na vseh kolesih

Na spolzkih cestah elektronsko krmiljena lamelna sklopka v milisekundah razporedi navor na vsa kolesa.

Slab oprijem na sprednjih kolesih

S štirikolesnim pogonom Škoda lahko obvladate tudi situacije, ko vozilo nima oprijema pod sprednjimi kolesi. Do 90 % navora se lahko prenese na zadnji kolesi.

Slab oprijem na sprednjih kolesih in levem zadnjem kolesu

Tudi če so vozne razmere izjemno zahtevne, lahko ostanete mirni – vaša Škoda lahko do 85 % navora prenese na samo eno kolo.

Kaj se skriva za tem

Elektronsko krmiljena lamelna sklopka je neposredno na zadnji premi. Krmilnik upošteva signale od:

  • krmilnika motorja (št. vrtljajev motorja in položaj pedala za plin),
  • krmilnika ABS/ESP (senzorji št. vrtljajev koles, stikalo zavornih luči ter senzorji za prečni in vzdolžni pospešek),
  • senzorja kota zasuka volana.
K modelom 4x4