Blick in die Baumkronen eines Waldes
Blick in die Baumkronen eines Waldes

Recikliranje in prevzem vrnjenih komponent pri podjetju Škoda

Kot veliko podjetje, dejavno po vsem svetu, nosi Škoda pomembno poslovno odgovornost. Med osrednja področja in najpomembnejše naloge znotraj te odgovornosti spada varstvo okolja. Pri podjetju Škoda smo sprejeli ta izziv.

Okolju prijazni avtomobili nastajajo z okolju prijaznimi tehnologijami in postopki, ki jih pri podjetju Škoda dosledno izvajamo in nenehno razvijamo. Sodelujte z nami – za svoje dobro. In v korist okolja.

Zasnova vozil in komponent, primerna za predelavo

Pri podjetju Škoda že od leta 1989 za vsak nov model vozila izvajamo podrobne raziskave o razgradnji. Rezultate nenehno vključujemo v nove projekte, da bi izboljšali lastnosti predelave in razgradnje vozil.Ukrepi pri razvoju vozil

Maßnahmen bei der Fahrzeugentwicklung

Že med razvojem vašega novega vozila Škoda smo pozorni na to, da bo mogoče vozilo po koncu njegove uporabe okolju prijazno predelati.

Prikaži več

Odstranjevanje izrabljenih vozil

Zbirna mesta za izrabljena vozila

si slovenski servisni partnerji Škoda brezplačno prevzamejo vaše staro vozilo Škoda, v kolikor je vozilo popolno in ne manjkajo bistvene komponente, kot so motor, katalizator ali karoserija, in v kolikor izrabljenemu vozilu niso dodani odpadki. Podjetje Škoda ima s servisnimi delavnicami Škoda razvejano mrežo prevzemnih mest.

Postopek predelave

1. Prevzem vrnjenih komponent

Pogoji

Ne glede na to, kdaj je bilo vaše vozilo Škoda prvič registrirano – od 1. januarja 2007 ga lahko brezplačno vrnete na priznanih zbirnih mestih. Za brezplačen prevzem veljajo naslednji pravni pogoji:

  • Vaše vozilo Škoda je bilo v EU registrirano najmanj en mesec pred mirovanjem.
  • Vaše vozilo Škoda je popolno; to pomeni, da vsebuje bistvene sestavne dele in komponente (vklj. z motorjem, menjalnikom, krmilniki in vsemi drugimi deli).
  • Vaše vozilo Škoda ni natovorjeno z odpadki ali deli, ki ne spadajo k vozilu.
  • Vozilo Škoda vrnete skupaj z originalno servisno knjižico ali primerljivim dokumentom za registracijo vozila v EU. Za to prejmete dokazilo o predelavi, ki ga za odjavo vozila (dokončno mirovanje) predložite uradu za registracijo vozil.

2. Predhodna obdelava

Nato se vaše izrabljeno vozilo pripravi za predelavo. Odvzete komponente oz. tekočine se zbirajo ločeno in se lahko ponovno uporabijo, reciklirajo ali predelajo.

  • Akumulator se odstrani.
  • Varnostne blazine in zategovalniki varnostnih pasov se nevtralizirajo.
  • Vse pogonske tekočine se odstranijo (gorivo, motorno olje, olje menjalnika in olje blažilnika, zavorna tekočina, hladilna tekočina, hladilno sredstvo iz klimatske naprave).

1. Prevzem vrnjenih komponent

Pogoji

Ne glede na to, kdaj je bilo vaše vozilo Škoda prvič registrirano – od 1. januarja 2007 ga lahko brezplačno vrnete na priznanih zbirnih mestih. Za brezplačen prevzem veljajo naslednji pravni pogoji:

  • Vaše vozilo Škoda je bilo v EU registrirano najmanj en mesec pred mirovanjem.
  • Vaše vozilo Škoda je popolno; to pomeni, da vsebuje bistvene sestavne dele in komponente (vklj. z motorjem, menjalnikom, krmilniki in vsemi drugimi deli).
  • Vaše vozilo Škoda ni natovorjeno z odpadki ali deli, ki ne spadajo k vozilu.
  • Vozilo Škoda vrnete skupaj z originalno servisno knjižico ali primerljivim dokumentom za registracijo vozila v EU. Za to prejmete dokazilo o predelavi, ki ga za odjavo vozila (dokončno mirovanje) predložite uradu za registracijo vozil.

2. Predhodna obdelava

Nato se vaše izrabljeno vozilo pripravi za predelavo. Odvzete komponente oz. tekočine se zbirajo ločeno in se lahko ponovno uporabijo, reciklirajo ali predelajo.

  • Akumulator se odstrani.
  • Varnostne blazine in zategovalniki varnostnih pasov se nevtralizirajo.
  • Vse pogonske tekočine se odstranijo (gorivo, motorno olje, olje menjalnika in olje blažilnika, zavorna tekočina, hladilna tekočina, hladilno sredstvo iz klimatske naprave).
Škoda Altautoverwertung-Grafik zu Demontage eines Autos

3. Demontage

Po demontaži določenih komponent se lahko vozilo vrne neposredno v krog recikliranja in predelave. V stiskalnici za vozila se vozilo stisne in se tako pripravi za drobilnik.

  • Katalizatorji se demontirajo, da se pridobijo vsebovane žlahtne kovine, kot so platina, paladij in rodij.
  • Kolesa in pnevmatike se demontirajo.
  • Komponente in agregati se odstranijo, da se lahko uporabijo kot rabljeni nadomestni deli.
  • Demontaža plastičnih delov za recikliranje materialov je odvisna od gospodarskih okvirnih pogojev in povpraševanja po recikliranih surovinah na trgu.

4. Drobilnik

Predhodno obdelana preostala karoserija se v drobilniku zdrobi na za pest velike kose in se nato z večstopenjskim sortiranjem razvrsti v več skupin materialov:

  • Zračno frakcioniranje
  • Magnetno ločevanje
  • Vrtinčni tok

Kovinski odpadki za ponovno uporabo pri tem predstavljajo 75 % celotnega vozila:

  • Železni in jekleni materiali se uporabijo kot surovina za kakovostno jeklo.
  • Neželezne kovine, kot so baker, aluminij in cink, se ločijo iz zdrobljene težke frakcije in se nadalje obdelajo.
  • Zdrobljena lahka frakcija med drugim vključuje sedeže izrabljenega vozila.

5. Tehnologija naknadnega drobljenja

Ostanki drobljenja (zdrobljena lahka frakcija in nekovinski deli zdrobljene težke frakcije) vsebujejo še dragocene organske snovi. V postopku naknadnega drobljenja, kot je postopek Volkswagen SiCon, se ostanki dodatno zdrobijo in ločijo med seboj, da jih je mogoče ponovno uporabiti:

  • Oplemeniten zdrobljen granulat iz trde plastike se lahko pri proizvodnji jekla uporabi kot nadomestek za težko olje oz. premogovni prah.
  • Zdrobljeni puhasti delci iz tekstilnih vlaken in pen sedežev lahko kot pripomoček za odvajanje za blato iz čistilnih naprav nadomestijo kakovosten premogovni prah.
  • Zdrobljen pesek iz stekla, rje in ostankov laka se lahko po nadaljnji obdelavi uporabi kot gradbeni material.

4. Drobilnik

Predhodno obdelana preostala karoserija se v drobilniku zdrobi na za pest velike kose in se nato z večstopenjskim sortiranjem razvrsti v več skupin materialov:

  • Zračno frakcioniranje
  • Magnetno ločevanje
  • Vrtinčni tok

Kovinski odpadki za ponovno uporabo pri tem predstavljajo 75 % celotnega vozila:

  • Železni in jekleni materiali se uporabijo kot surovina za kakovostno jeklo.
  • Neželezne kovine, kot so baker, aluminij in cink, se ločijo iz zdrobljene težke frakcije in se nadalje obdelajo.
  • Zdrobljena lahka frakcija med drugim vključuje sedeže izrabljenega vozila.

5. Tehnologija naknadnega drobljenja

Ostanki drobljenja (zdrobljena lahka frakcija in nekovinski deli zdrobljene težke frakcije) vsebujejo še dragocene organske snovi. V postopku naknadnega drobljenja, kot je postopek Volkswagen SiCon, se ostanki dodatno zdrobijo in ločijo med seboj, da jih je mogoče ponovno uporabiti:

  • Oplemeniten zdrobljen granulat iz trde plastike se lahko pri proizvodnji jekla uporabi kot nadomestek za težko olje oz. premogovni prah.
  • Zdrobljeni puhasti delci iz tekstilnih vlaken in pen sedežev lahko kot pripomoček za odvajanje za blato iz čistilnih naprav nadomestijo kakovosten premogovni prah.
  • Zdrobljen pesek iz stekla, rje in ostankov laka se lahko po nadaljnji obdelavi uporabi kot gradbeni material.

Prevzem in recikliranje

Škoda Altautoverwertung-Grafik einer Batterie

Baterije

Vozila ali originalni deli lahko vsebujejo baterije. Pri tem gre npr. za majhne baterije v ključu vozila, akumulator za zagon vozila ali visokonapetostno trakcijsko baterijo – tj. pogonsko baterijo pri električnem vozilu.

Vaš partner Škoda je zavezan k brezplačnemu prevzemu teh starih baterij.

Več informacij o prevzemu vrnjenih baterij

Odpadna električna in elektronska oprema

Vaš partner Škoda je zavezan k brezplačnemu prevzemu vrnjene odpadne električne in elektronske opreme, če potrošnik kupi novo napravo iste vrste.

Več informacij o obveznosti brezplačnega prevzema

Škoda Altautoverwertung-Grafik Elektrogeräte

Ponovna uporaba in predelava komponent

Prek distribucijskega centra za dele Porsche v Wals-Siezenheimu je bilo v letu 2023 prek vseh znamk koncerna v predelavo prevzetih več kot 1240 ton.

Koncern Porsche je leta 2023 v Avstriji predelal

  • 515 ton starega lepljenega stekla,
  • 214 ton starih plastičnih odbijačev,
  • 230 ton stare zavorne tekočine in
  • 281 ton starih baterij (akumulatorjev za zagon)

ter tako sklenil življenjski cikel materiala.

Želite več informacij ali se želite dogovoriti za termin?

Iskanje servisnih partnerjev Škoda

Poiščite najbližjega partnerja Škoda in z le nekaj kliki povsem enostavno rezervirajte naslednji servisni termin prek telefona ali spleta.