Strategija za prihodnost

Kakšni so načrti, ki jih ima Škoda za bližnjo prihodnost? Preverili smo v strategiji Next Level - Škoda Strategy 2030.

Do leta 2026 bo Škoda svojo ponudbo baterijsko električnih vozil razširila na šest modelov ter predstavila štiri popolnoma nova e-vozila in dva posodobljena modela iz družine Enyaq. Do leta 2027 bo v električno mobilnost skupno investirala 5,6 milijarde evrov. V fazi prehoda na električno mobilnost pa bodo modeli s sodobnimi in izjemno učinkovitimi motorji z notranjim zgorevanjem in priključnohibridnimi pogonskimi sistemi še naprej predstavljali pomemben steber Škodine modelske palete.

Z novima generacijama Superba in Kodiaqa, posodobljenimi Octavio, Kamiqom in Scalo ter z novimi baterijsko električnimi modeli bo Škoda kmalu ponujala najbolj raznoliko modelsko paleto v zgodovini znamke - pri tem bo združevala najboljše iz obeh svetov in na različnih trgih ponujala pravo vozilo za prav vsak okus in potrebo Škodinih kupcev. V naslednjih letih bo Škoda torej ponujala širok nabor cenovno dostopnih modelov, ki odgovarjajo individualnim mobilnostnim potrebam posameznih strank, in to z električnimi, klasičnimi ali priključnohibridnimi pogonskimi sistemi.

Enyaq iV in Enyaq Coupé iV sta bila kot Škodina prva dva modela na osnovi platforme za električna vozila (MEB) koncerna Volkswagen uspešno uvedena na trg v letih 2020 in 2022. Leta 2025 bosta oba deležna obsežne posodobitve in bosta prevzela novi oblikovalski slog 'Modern Solid', ki je bil prvič predstavljen pri konceptnem modelu Vision 7S. Ta oblikovalski slog bo v prihodnje zaznamoval vse Škodine baterijske električne modele.

Do leta 2026 bodo predstavljena še štiri popolnoma nova baterijska električna vozila:

model 'Compact', popolnoma električni naslednik kompaktnega SUV-ja Karoq, ki se bo uradno imenoval Elroq

Leta 2024 bo predstavljeno prvo baterijsko električno vozilo - 'Compact', ki se bo uradno imenovalo Elroq. Z dolžino 4,50 metra ter s podobno kombinacijo kompaktnih dimenzij in prostorne, zelo uporabne notranjosti, bo Elroq popolnoma električni naslednik Škode Karoq. S tem se bo modelska paleta češke znamke v segmentu vozil SUV še razširila.

model 'Small', prihodnji vstopni model v segmentu A0

To bo mali avtomobil s ceno okoli 25.000 evrov, s katerim bo električna mobilnost postala najširše dostopna. Izdelovali ga bodo v tovarni koncerna Volkswagen v Španiji in bo predstavljen leta 2025. Z dolžino okoli 4,10 metra bo ponujal podobno prostornino prtljažnika kot model Scala.

model 'Combi', ki bo nadaljeval Škodino uspešno tradicijo karavanov

Model 'Combi' bo imel ključno vlogo med štirimi novimi modeli. Ta približno 4,70 metra dolg model bo prvo popolnoma električno karavansko vozilo znamke ter bo prednosti te izjemno priljubljene in uspešne karoserijske izvedbe vozil Škoda ponesel v električno dobo. Karavanski baterijski električni 'Combi' bo predstavljen leta 2026.

model 'Space', serijska različica 7-sedežnega konceptnega vozila, predstavljenega avgusta 2022

Največje baterijsko električno vozilo znamke Škoda bo 'Space' - serijska različica konceptnega vozila Vision 7S. V dolžino bo merilo okoli 4,90 metra in bo zaokrožalo zgornji del modelske palete.

Nova vozila z motorji z notranjim zgorevanjem: posodobitev obsežne modelske palete

Škodina vozila, ki jih poganjajo sodobni in izjemno učinkoviti motorji z notranjim zgorevanjem, bodo tudi v času, ko znamka svojo osredotočenost preusmerja v električno mobilnost, še naprej igrala ključno vlogo. Trenutna modelska paleta bo pri tem doživela obsežno posodobitev. Novi generaciji prestižnega Superba in SUV-ja Kodiaq bosta predstavljeni letos jeseni. Poleg različic s Škodinim najnaprednejšim bencinskim in dizelskim motorjem bosta oba modela na voljo tudi v obliki priključnega hibrida.

Poleg novih generacij Superba in Kodiaqa bo družba Škoda Auto kmalu posodobila tri druge modele iz svoje ponudbe: ikonično Octavio ter kompaktna modela Kamiq in Scala. Prav zadnja dva modela poudarjata osredotočenost družbe Škoda Auto na cenovno dostopno individualno mobilnost za širok spekter strank.

Škodini uspešni modeli z motorji z notranjim zgorevanjem bodo igrali ključno vlogo pri zagotavljanju individualne mobilnosti prav na vseh trgih, saj bo prehod na električno mobilnost potekal z različnimi hitrostmi. Škodini inženirji s svojim obsežnim znanjem skrbijo, da so današnji motorji z notranjim zgorevanjem še bolj učinkoviti. Družba Škoda Auto poleg tega prevzema odgovornost za razvoj celotne serije motorjev EA211 znotraj koncerna Volkswagen.

Poudarek na trajnostnosti

Škoda se poleg pospeševanja prehoda na električno mobilnost osredotoča tudi na izboljšanje trajnostnega vidika pri proizvodnji vozil in v njeni dobavni verigi.To vključuje zavezanost k uporabi obnovljivih virov energije v tovarnah, osredotočenost na materiale, ki jih je mogoče reciklirati, in dosledno recikliranje visokonapetostnih baterij iz električnih vozil.

Škoda bo tako še naprej povečevala uporabo naravnih in recikliranih materialov v svojih vozilih. Že danes je pri proizvodnji oblog podvozja za vozilo, kot je Škoda Enyaq iV, uporabljenih 13 kilogramov reciklirane plastike, ki izvira iz ohišij starih baterij in odbijačev. Konceptni Vision 7S daje zelo konkreten vpogled v možnosti uporabe recikliranih materialov pri izdelavi notranjosti vozil prihodnosti.

Škodina osredotočenost na trajnost pa presega lastne proizvodne lokacije, saj znamka to miselnost spodbuja tudi vzdolž svoje celotne vrednostne verige. To vključuje tako izbiro trajnostnih surovin kot tudi uporabo trajnostnih proizvodnih metod pri dobaviteljih.

Podjetje načela krožnega gospodarstva uveljavlja povsod, kjer je to mogoče. Do konca tega desetletja bodo tri češke tovarne družbe Škoda Auto delovale z neto ničelnimi emisijami ogljika, zato se je podjetje zavezalo, da bo uporabljalo samo električno energijo iz obnovljivih virov. Tovarna v Vrchlabíju (za menjalnike DSG) z ničelnimi emisijami CO2 obratuje že od leta 2020, tovarni v Mladi Boleslav in v Kvasinyju pa se ji bosta pridružili v doglednem času. V letu 2022 je delež uporabljenih obnovljivih energij v čeških tovarnah znašal okoli 35 %.

V sodelovanju s ponudnikom energetskih storitev ČEZ bo Škoda v svoji matični tovarni v Mladi Boleslav zagnala enega največjih strešnih fotovoltaičnih sistemov v Češki republiki. Skoraj 6.000 najsodobnejših sončnih modulov bo zagotavljalo nazivno izhodno moč 2.300 kW in bo letno ustvarilo več kot 2,2 GWh električne energije.

V indijski tovarni v Puneju je Škoda pred kratkim zagnala enega največjih strešnih sistemov za pridobivanje sončne energije v avtomobilski industriji v državi. Sistem bo skupno proizvedel 26,6 GWh energije na leto in tako pokril do 30 % celotne energije, ki jo porabi tovarna. S tem bo tovarna pripomogla k do 28-odstotnemu znižanju emisij CO2, ki nastanejo pri proizvodnji avtomobilov na lokaciji.

Družba Škoda Auto v svoji celotni proizvodnji skrbno ravna s surovinami. Skupina Škoda je svoj vpliv na okolje na vozilo v povprečju znižala za več kot 43 % v primerjavi z letom 2010 - od porabe energije in vode, emisij CO2 in količine odpadkov do emisij hlapnih organskih spojin (HOS). Še en dober primer so rabljene baterije iz vozil Škoda iV, ki nastopajo svoj drugi življenjski ciklus v stacionarnih hranilnikih energije za polnilne postaje.

Družba Škoda Auto od maja 2022 v Mladi Boleslav proizvaja baterijske sisteme za vozila, ki temeljijo na platformi za električna vozila (MEB) koncerna Volkswagen. Škoda pogonske baterije vgrajuje v modele družine Enyaq iV, poleg tega pa se uporabljajo tudi pri vozilih znamk Volkswagen, Audi in SEAT. Dodatno v matični tovarni v Mladi Boleslav dnevno proizvedejo 800 baterij za modele PHEV.

Skupno je proizvajalec avtomobilov v svoji matični tovarni izdelal že več kot 500.000 baterijskih sistemov (za baterijske električne in priključnohibridne modele). Do konca letošnjega leta bo Škoda zagnala še eno montažno linijo za MEB. S tem se bo skupna kapaciteta baterijskih sistemov MEB povečala s 1.000 na do 1.500 enot dnevno.